نیازهای
تجاری که همیشه در حال تغییر هستند ، شرکت های بزرگ را بر آن داشته است تا
در مورد فناوری اطلاعات شرکت خود تجدید نظر کنند. امروزه ، مشاغل باید
اجازه تعامل با مشتریان ، شرکا و کارمندان خود را در نقاط تماس بیشتر و در
عمق قبلی که قبلاً فکر نکرده اند ، بگذارند. در همان زمان ، پیشرفت سریع در
فن آوری های اطلاعاتی ، مانند دیجیتالی کردن مشاغل ، رایانش ابری و وب 2.0
، تغییرات اساسی در شیوه های مدیریت شرکت را می طلبد. این تغییرات نه تنها
در فناوری اطلاعات و تجارت بلکه در سیاست ها ، فرایندها و افراد نیز تأثیر
شگرفی دارد. بنابراین بسیاری از شرکتها ابتکارات تحول در کل شرکت را آغاز
می کنند. نقش معماری سازمانی (EA) معماری و نظارت بر این سفر تحول آفرین
است.
متأسفانه
، EA امروز اغلب تمرینی تأمل برانگیز و منفصل است ، و بیشتر ابتکارات EA
نتوانسته است تأثیر قابل توجهی ایجاد کند. شرکت ها به EA نیاز دارند که
چابک و پاسخگوی پویایی تجارت باشد. معماری سازمانی مشترک ، راه حل های ابتکاری مورد نیاز بنگاه های اقتصادی امروز را فراهم می کند که با تجربیات دنیای واقعی و بینش کارشناسان آگاه می شوند.
این
کتاب ، در بخش اول خود ، یک خلاصه سیستماتیک از بهترین روشهای فعلی در EA
را ارائه می دهد ، روشهای فعلی انجام EA را تجزیه و تحلیل می کند و محدودیت
ها و کاستی های آن را مشخص می کند. در قسمت دوم ، با معرفی مفاهیم Lean ، Agile و Enterprise 2.0 به روش های سنتی EA ، مسیرهای مغلوب EA را ترک می کند. این رویکرد ترکیبی به EA با توصیه های به دست آمده از تجربیات دنیای واقعی ، روی جنبه های عملی متمرکز است.
یک راهنمای واقعاً تأمل برانگیز و عملی برای مدیریت EA ، معماری سازمانی سازمانی به
طور م theثر رویکرد بلند به بالا را از بالا به پایین با تفکر عملی از
پایین به بالا ادغام می کند ، و این روش راه حل های واقعی را برای مشاغل
مورد تغییر در کل شرکت ارائه می دهد
تعداد بازدید : 39